Konec beztrestnosti nezodpovědných řidičů v cizině
Europoslanci podpořili vznik nových dopravních pravidel, která mají usnadnit stíhání řidičů přes hranice členských států EU, která budou projednávána na plenárním zasedání v říjnu letošního roku. Nová pravidla jsou součástí iniciativy Evropské komise, kte
Europoslanci podpořili vznik nových dopravních pravidel, která mají usnadnit stíhání řidičů přes hranice členských států EU, která budou projednávána na plenárním zasedání v říjnu letošního roku. Nová pravidla jsou součástí iniciativy Evropské komise, která se snaží snížit počet úmrtí na evropských silnicích.
Aktuální výzkumy dokládají, že mnoho řidičů se při jízdách v cizině chová méně ohleduplně, především při dodržování maximální předepsané rychlosti. Jeden z důvodů je patrně chybějící obava z pokut, které se dosud před hranice obtížně vymáhají. Toto chtějí europoslanci změnit.
Zároveň chtějí snížit úmrtnost na silnicích EU. Na počátku desetiletí přišlo o život okolo 57 000 osob, cílem do roku 2010 je toto číslo snížit na 27 000. Nejčastější příčinou úmrtí na silnicích je přílišná rychlost, alkohol, jízda bez bezpečnostních pásů a nerespektování červené na semaforu.
Mezi 27 členy EU se bezpečnost na silnicích výrazně odlišuje. Největší nebezpečí číhá na silnicích v Řecku, ve střední Evropě (např. V ČR) a v Pobaltí. V Lotyšsku, Litvě nebo v Estonsku je pravděpodobnost, že přijdete o život při dopravní nehodě, třikrát vyšší než například ve Švédsku nebo v Nizozemsku. Švédské a holandské silnic jsou všeobecně považovány za příklad bezpečné dopravy v Evropě.
01. 10. 2008 00:00