Podle výzkumů by neměly tuzemské korporáty ani menší firmy ignorovat téma udržitelnosti
A to nejen kvůli záchraně planety, ale také kvůli zeleně smýšlejícím zákazníkům a faktu, že zelený byznys může být zajímavou motivací pro investory.
Podle společnosti Boston Consulting Group (BCG) bude v roce 2050 už zhruba v oceánech více plastů než ryb, na druhou stranu ale její výzkum ukazuje, že se v roce 2018 do inovací týkajících se udržitelnosti investovalo 30 bilionů dolarů.
To je v porovnání s rokem 2014 dvojnásobek. Stejný trend dokládá také Světové ekonomické fórum, z jehož výzkumu vyplývá, že tento druh investic nejenže nevykazuje menší návratnost, ale zároveň je mnohem méně rizikový.
A stranou nestojí ani spotřebitel. BCG zjistila, že až 73 procent spotřebitelů je ochotno měnit své nákupní návyky s ohledem na životní prostředí a 70 procent nemá problém si za zmírnění negativních dopadů na planetu připlatit. Co se týče konkrétně České republiky, dvěma pětinám Čechů je nějaká ekologie pořád úplně jedno. Naopak "zeleně" smýšlejících lidí je mezi českými spotřebiteli zhruba 15 pct.
A jejich podíl podle nás roste.
21. 02. 2020 11:17