Alternativní řešení sporů

Sdružení českých spotřebitelů se dlouhodobě zabývalo studiem problematiky alternativních způsobů urovnání sporů i prosazováním praktických zůsobů jejich uplatnění v ČR. V návaznosti na aktivní vystoupení v této věci i v rámci plenárního zasedání mezinárodní organizace pro normalizaci, resp. jejího výboru pro spotřebitele v Praze v květnu 2004, se SČS dostalo k dalšímu zajímavému dokumentu. Problematikou mimosoudního urovnání sporů se aktivně uvedený výbor začíná zabývat a SČS od něj obdrželo první pracovní dokument (ISO/TC 176/SC 3 NXXX, ISO/TC 176/SC 3/WG 12).. Jsme vázáni povinností ho nezveřejňovat, alespoň velmi stručně obecný souhrn:
Norma bude mít za cíl poskytovat návod na zajištění procesů a postupů pro uspokojivé řešení sporů, včetně možnosti průběžného zlepšování těchto postupů. Předpokládá se, že norma bude vyvinuta za účelem, např.
- výběru poskytovatele služeb urovnání sporů
- určení postupů urovnání sporů
- poskytnutí návodu jak zajistit způsobilost pro provádění urovnání sporů.
Dokument je koncipován podstatně podrobněji (ostatně ve stylu Guidů ISO IEC) než je první návrh směrnice EK pro stejnou problematiku. Uvidíme, zda se v obou dokumentech v podstatných věcech podaří najít dhodu.

zavřít

23. 01. 2005 00:00