Květinový den v říjnu

Evropský květinový týden se konal předposlední týden měsíce října a byl zahájen dne 18.10.2004. Probíhal v devíti evropských zemích - v Rakousku, Belgii, Dánsku, Francie, Itálii, Holandsku, Švédsku, Finsku a Norsku - a propagoval unijní označení ekologických výrobků, tzv. ekonálepku. Jejím ústředním motivem je květina.

V rámci Evropského květinového týdne se konala celá řada nejrůznějších marketingových aktivit zaměřených na spotřebitele i akce pro děti, všechny s cílem zviditelnit „Květinu“ a informovat veřejnost jak hledat výrobky a služby, jimž bylo uděleno prestižní evropské označení ekologického výrobku resp. služby.

„Květina“ jako symbol byla poprvé uvedena v roce 1992. Potvrzuje, že výrobek vyhovuje přísným ekologickým kritériím a zároveň náročným normám na výkonnost. Výrobky a služby jsou rozděleny podle svého zaměření do 21 různých skupin. Jsou to namátkou: myčky, osobní počítače, textilní výrobky, služby v turistickém ruchu atd.

Evropský květinový týden je akce kooperativní - angažují se v ní maloobchodníci a výrobci, spotřebitelé a ekologické iniciativy a také státní orgány. Mezi aktivity zařazené do kampaně patří soutěže ve školách, reklamní kampaně v obchodech i módní přehlídky, různé relace v rádiích a TV. Např. v Rakousku se do kampaně zapojilo 5 000 základních škol, ve Švédsku 2 500 škol. Vítězové soutěže získali zajímavé odměny.

Podrobnosti o „Květině“ a informace o kontaktních místech v členských státech jsou k dispozici
na http://europa.eu.int/ecolabel.

zavřít

24. 01. 2005 00:00