Každé dvacáté dovezené auto je po totální havárii
Každé dvacáté ojeté auto dovezené do ČR bylo po totální havárii a nemělo by se vrátit do provozu. Kupující se ale informaci o poškození většinou nedozví.
"Kupující nezřídka zaplatí o stovky tisíc korun více, než je hodnota vozu (vraku), a navíc riskuje vlastní bezpečnost i bezpečnost posádky, neboť opravované vozy po totálních škodách často nesplňují požadavky na bezpečnost. Taková auta jsou pro mnohé nekalé prodejce důležitým pilířem pro generaci zisku. Hlavním cílem je tedy auto levně opravit a prodat v zahraničí, aby se ztížila možnost škodu na vozu a její rozsah odhalit," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.
U 77 procent analyzovaných aut se škodní událostí byl prodejcem uvedený německý původ. Podle Pajera to vyvrací mýtus o tom, že vozy z Německa jsou kvalitnější než s českým původem.
07. 10. 2019 09:19