Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z hlediska osob se sníženou schopností orientace
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů lze charakterizovat jako mimosoudní řešení stížností spotřebitelů za pomoci nějakého nestranného orgánu pro řešení sporů, které se často označuje i jako alternativní řešení sporů – ADR (z anglického originálu „alternative dispute resolution“).
Jedná se o významný nástroj, který je nebo přinejmenším má být jednodušším, rychlejším a levnějším způsobem řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli, než kdyby spotřebitelé byli nuceni se se svými žádostmi o řešení těchto sporů obracet pouze na obecné soudy. Ne všichni spotřebitelé ale mohou tento způsob řešení sporů s podnikateli využívat bez omezení a mezi ně patří především osoby se sníženou schopností orientace.
Jsme proto velice rádi, že jsme zpracovali a vydali analýzu "Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z hlediska osob se sníženou schopností orientace" a že vám ji díky podpoře, které se nám dostalo od Rady kvality ČR, můžeme představit.
Analýza je vám k dispozici zde.
Tiskovou zprávu k jejímu vydání najdete zde.