Konzument-Test

Jak postupovat při nákupu a reklamaci zboží a služeb

Jak postupovat při nákupu a reklamaci zboží a služeb

V občasníku Konzument Test nabízíme několik základních rad, které se týkají našich (spotřebitelských) práv a jejich dosahování při uplatňování reklamací zakoupeného zboží anebo služeb. Věříme, že vám tato doporučení pomohou se alespoň trochu zorientovat ve spleti právních ustanovení nového občanského zákoníku a dalších zákonů, že se tedy budete cítit „bezpečněji“. Text poskytuje základní rady, podrobnější informace potom poskytujeme prostřednictvím našich poradců – osobně, elektronicky i telefonicky.

Autor: Petr Krejcar, Radomír Machan

Č. vydání: Konzument Test 20, červen 2017

jak-postupovat-pri-nakupu-a-reklamaci-zbozi-a-sluzeb.pdf

Životnost výrobku – informace pro spotřebitele

Životnost výrobku – informace pro spotřebitele

Značka kvality ŽIVOTNOST PLUS je přiznávána výrobkům, pro které výrobce deklaruje životnost, která je přiměřená reálným očekáváním spotřebitele.Touto publikací se SČS s partnery snaží přispět k osvětě spotřebitelů, ale i dalších zainteresovaných stran, s cílem jejich lepší orientace na trhu a ke zlepšení funkce trhu.

Autor: Libor Dupal

Č. vydání: Konzument Test 19, prosinec 2016

zivotnost-vyrobku-informace-pro-spotrebitele.pdf

Energie ke spotřebiteli - jaká práva, jaká rizika...

Energie ke spotřebiteli - jaká práva, jaká rizika...

Sdružení českých spotřebitelů je svědkem, že SPOTŘEBITELÉ JSOU OBĚTÍ MNOHÝCH NEKALÝCH PRAKTIK ZE STRANY DODAVATELŮ ENERGIÍ – elektřiny či plynu. Dodavatelé nebo jejich zprostředkovatelé používají nepřípustné prostředky při „manipulování“ se spotřebitelem při změně dodavatele. Spotřebitelé si obecně nevědí rady při výběru nejvhodnějšího dodavatele, aby dosáhli co nejvýhodnějších cenových podmínek, neznají svá práva ve vztahu k dodavateli energie.
Tohoto problému si je vědoma i „nová“ Evropská komise, která realizuje projekt „energetické unie“, který má spotřebitelům přinášet nové jistoty zejména na trhu s elektřinou. Také program Národní politiky kvality (NPK), koordinovaný Ministerstvem průmyslu a obchodu, zahrnuje několik strategických záměrů ve vztahu k této oblasti trhu a k naznačeným problémům. Vydání této publikace je jedním výstupů k naplňování NPK.

Autor: Libor Novák

Č. vydání: KonzumentTest 18, srpen 2016

energie-ke-spotrebiteli-jaka-prava-jaka-rizika.pdf

Označení CE – co znamená, co říká spotřebiteli?

Označení CE – co znamená, co říká spotřebiteli?

Na výrobku či jeho obalu nachází spotřebitel řadu informací, které mu mají napomoci v orientaci při výběru s ohledem na kvalitu či použití. Obecně se ale žádná taková povinná informace nevztahuje přímo k bezpečnosti výrobku. Každý výrobek může být na trh umístěn pouze s podmínkou jeho bezpečnosti, proto by jakákoliv povinná informace potvrzující jeho bezpečnost neměla smysl.
A jak je to tedy s označováním výrobků značkou CE? Bližší informace naleznete v novém čísle KonzumentTestu.

Autor: Libor Dupal

Č. vydání: Konzument Test 17, květen 2016

oznaceni-ce-co-znamena-co-rika-spotrebiteli.pdf

MIMOSOUDNÍ UROVNÁNÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ

MIMOSOUDNÍ UROVNÁNÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ

V šestnáctém vydání občasníku Konzument Test naleznete informace
o novém zajištění přístupu k jednoduchým, efektivním, rychlým a levným způsobům řešení vnitrostátních i přeshraničních sporů, které se vyskytnou v souvislosti s kupními smlouvami nebo se smlouvami o poskytování služeb - mimosoudním řešení sporů.

Autor: Ing. Libor Dupal

Č. vydání: Konzument Test 16, listopad 2015

mimosoudni-urovnani-spotrebitelskych-sporu.pdf

Stránek: 5, stránka: 1 | 2 | 3 | 4 | 5