Mimosoudní řešení Vašeho sporu

Pokud nesouhlasíte např. při vyřízení reklmace s jednáním podnikatele a pokud byly vaše oprávněné nároky zamítnuty, můžete se obrátit na soud, což bývá ale cesta často zdlouhavá a může být pro vás i dosti nákladná, nehledě na její nejistý výsledek a potřebné kvalifikační předpoklady pro takovýto postup.

Můžete se ale teké s podnikatelem dohodnout a váš spor zpravidla do 90 dnů vyřešit prostřednictvím mechanismu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který v ČR upravuje zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění a který v tržně fungujících a rozvinutých zemích umožňuje nápravu vzniklé situace.

Tento postup je pro vás zdarma a podnikatelé by vám měli tuto možnost řešení sporů sami nabídnout a měli by mít zájem sami i na efektivitě tohoto řízení.

Od srpna 2016 do dubna 2024 jsme proto byli také pověřeným subjektem pro toto řízení podle § 20e písm. d) zákona o ochraně spotřebitele, ale tuto naši činnost jsme byli z finančních důvodů nuceni ukončit.

Vybrané ohlasy spotřebitelů vám zde ale i přesto přinášíme, protože jsme přesvědčeni, že pokud by byl tento mechanismus řešení sporů u nás správně nastaven, bylo by možné v této pro kultivaci trhu důležité činnosti i nadále pokračovat.

Ohlasy spotřebitelů .. - archiv

novinky