MÓDA NEO Jeans s.r.o.

Iva Barnincová

V roce 2023 jsem řešila reklamaci dámské zimní vesty, kterou jsem zakoupila v obchodě NEO Moda Brno. Vesta stála 2690 Kč.

Vestu jsem nosila cca 2 měsíce, poté jsem ji vyčistila dle štítku uvedeném na vestě (teplota, bez odstředění, bez sušení) Po vyčištění se objevila na jedné straně vesty velmi znatelná změna vzorku (tepelný prolis), který zmizel.

Oslovila jsem obchodníka, vzali mi vestu na reklamaci. Po 30 dnech jsem si jela z Prahy do Brna vestu vyzvednout s verdiktem, že reklamace nebyla uznána.

Nechala jsem vyhotovit znalecký posudek od Ing. Jiřího Havlíčka CSc. , který se zaměřuje na textil – technologie. Provedl znalecký posudek i se zkouškou technologie a materiálu. Potvrdil mi, že výrobek je chybně zpracovaný, na části vesty byl vzorek technologicky chybně proveden. Doporučil mi vrátit výrobek obchodníkovi s tímto posudkem.

Následně jsem zaslala majitelce NEO Moda znalecký posudek, přičemž jsem vestu opět vezla do Brna, aby znovu od výrobce v Polsku nechali zhotovit nový posudek. Po 30 dnech jsem obchodníka kontaktovala (komunikace velmi náročná), kdy mi sdělili, že opět reklamace byla zamítnuta.

V tuto chvíli jsem řešila již pátý měsíc reklamaci zimní vesty.

Nevěděla jsem, co nyní mohu udělat dále. Kde má tedy spotřebitel právo na vratku, když v posudku je uvedena chyba při výrobě vesty?

Obrátila jsem se tedy Sdružení českých spotřebitelů, z.ú., kde jsem dostala jako zákazník plnou podporu. Po cca 7 měsících jsem obdržela částku za vestu i znalecký posudek nazpět.

Děkuji za pomoc a věřím, že i pro ostatní spotřebitele bude cesta v případě reklamace zboží klidnější ????

zavřít

10. 06. 2023 09:15